5 idei de retete sanatoase pentru micul dejun
21.07.2017

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei și trebuie să fie și cea mai concentrată caloric (minim 40% din necesarul zilnic de calorii), așa că este bine să îți începi programul cu o alimentație echilibrată. Îți reglează activitatea întregului corp, în special a metabolismului, dându-ți un restart în fiecare dimineață.

Nu o să-ți sugerăm un mic dejun englezesc, acea delicioasa bombă calorică pe care e mai bine o servești la prânz sau ca brunch în weekend, ci o să-ți dăm căteva idei de retete de mic dejun sănătoase, cu o paletă largă de opțiuni și care să nu necesite ingrediente prea multe sau prea sofisticate. Nu vei mai avea nicio scuză să nu mănânci înainte să pleci la job sau la școală.

Citeste mai mult
Penne integrale cu legume proaspete
13.07.2017

Unul din lucrurile plăcute vara, în afară de vacanțe, este faptul că găsești ușor o mare varietate de legume și verdețuri proaspete. Si atunci este ușor să pregătești o mâncare colorată, rapidă, sănătoasă și poate puțin surprinzătoare. De exemplu penne integrale cu legume proaspete.

Este o combinație mai puțin obișnuită la noi, dar inovativă, care îmbină savoarea tradițională a pastelor cu bunătatea și parfumul legumelor de vară. Rețeta te ajuta să beneficiezi de carbohidratii necesari pentru energie din paste, dar și de mineralele, antioxidanții si vitaminele din legume și condimente. Ca să numai vorbim de porția de fibre sănătoase. 85 g din paste integrale îți oferă mai mult de 20% din necesarul de fibre zilnic.

Citeste mai mult
Guacamole - savoare sanatoasa in stil mexican
12.07.2017

Spre deosebire de celelalte fructe, care conțin în principal carbohidrați, avocado este bogat în grăsimi sănătoase monosaturate și alte elemente importante, precum antioxidanții, vitamina E și vitamina B6, care pot îmbunătăți nivelul de colesterol, reduce riscul bolilor de inimă și sprijini activitatea creierului.

Probabil, până acum te-ai lămurit de beneficiile pe care avocado le are asupra sănătății și vrei să-l adaugi în dieta ta. Dar sigur ai vrea să faci asta fără prea multă agitație în bucătărie, profitănd totuși de savoarea si beneficiile lui pentru sănătate.

Citeste mai mult
Vinete umplute la cuptor – savoare turceasca pentru vegetarieni
11.07.2017

Dintre cele 3 mari bucătării ale lumii: turcească, chinezească și franțuzească, bucătăria turcească se remarcă prin modul în care sunt alese condimentele și ingredientele, astfel încât toate să potențeze aroma ingredientului principal. În acest caz , cu ajutorul rețetei de Imam Bayildi, vom pune în evidență vinetele, care vor fi mai savuroase ca niciodată. Ce mai: “a la turca bre...”

Imam Bayildi - “Imamul s-a cutremurat” sau “Imamul a leșinat”- este o mâncare vegetariană delicioasă și extrem de simplu de pregătit, ce are la bază legume proaspete bio și ulei de măsline. În afară de vinete, la rețetă își vor aduce aportul roșiile, ardeii, ceapa, usturoiul.

Citeste mai mult
Maslinele - alimentul minune din salate
06.07.2017

Poate cele mai des menționate delicatese din istorie, de la epopeele lui Homer până la Biblie, măslinele sunt un deliciu mediteranean, care aduc un plus de savoare multor mâncăruri, salate şi gustări de vară. „Arborele veşnic roditor", măslinul, prin roadele sale este reprezentativ pentru dieta mediteraneană, care promovează un stil de viaţă relaxant, sănătos, bazat pe consumul de alimente proaspete, pline de micronutrienţi esenţiali.

De obicei, când vine vorba despre măsline, automat toată lumea se gândește la uleiul de măsline și la beneficiile lui pentru sănătate. E adevărat, dar nu trebuie să nedreptățim măslinele, care în afara faptului că sunt savuroase consumate proaspete, se dovedesc extrem de benefice în prevenirea și vindecarea multor boli cronice. Incluse în majoritatea preparatelor mediteraneene, măslinele sunt deosebit de gustoase şi sănătoase

Citeste mai mult
Carnea de Mangalita - de ce sa o preferam?
05.07.2017

Când ne referim la un stil de viață sănătos, alimentația este unul dintre subiectele cele mai des abordate. Iar cum în ultima perioadă dorința pentru un stil de viață sănătos a crescut și grija pentru ceea ce mâncăm a devenit din ce în ce mai mare.

Atunci când alegem să ducem o viață sănătoasă, încercăm să excludem în primul rând din alimentație produsele procesate, dulciurile sau alte mâncăruri și băuturi ce pot fi nocive pentru sănătatea organismului nostru. De aici venind și tendința tot mai mare de a ne orienta către produsele organice, care nu sunt modificate genetic și care au trăit și s-au dezvoltat fără chimicale. 

Citeste mai mult
Caisele - fructele delicioase cu nenumarate beneficii pentru sanatate
28.06.2017

Atunci când mercurul din termometre începe să crească treptat, avem tendința de a ne gândi mai mult la sănătatea noastră și la ce putem face pentru a ne îmbunătăți starea de spirit. Atunci când organismului nu îi lipsește nimic și este sănătos se vede și la exterior.

Vara există tendința naturală de a mânca mai ușor și mai sănătos, iar caisele, prin aroma pe care o au ne duc cu gândul la un desert răcoritor într-o zi toridă de vară. Puțin probabili sunt cei care știu care sunt efectele terapeutice pe care acestea le au asupra sănătății.

Caisele sunt cele mai sănătoase fructe, fiind considerate super alimente datorită profilului ridicat de nutrienți. Beneficiile impresionante pe care le au asupra sănătății se datorează conținutului de vitamine: A, C, K, E și niacină în cantități semnificative, precum și o serie de vitamine esențiale în cantități mici (ce oferă mai puțin de 5% din necesarul zilnic), precum și conținutului lor mineral care include potasiu, cupru, magneziu și fosfor. În plus, asemeni majorității fructelor, caisele sunt o sursă foarte bună de fibre dietetice.

Citeste mai mult
10 idei pentru o vara plina de sanatate si energie
23.06.2017

Vacanța de vară se termină întotdeauna prea repede, ar fi bine să avem mai multă energie ca să putem profita din plin de fiecare clipă, să ne distrăm cât mai mult și să dormim cât mai puțin. Ceea ce nu e bine, pentru că lipsa de somn duce la oboseală și la lipsă de energie. În același timp vara, prezintă mulți factori care pot fi periculoși pentru sistemul imunitar. Băuturile reci, înghețata, băile în mare sau în piscine, aerul conditionat din casă, birouri sau din mașină sunt indisensabile pe timpul verii, însa pot cauza scăderea imunității și pot favoriza declanșarea răcelilor sau alergiilor.

De aceea e bine să ne preocupam în mod constant, deci și vara, de întărirea imunității organismului printr-un stil de viață sănătos, să facem mișcare zilnic, să avem o dietă echilibrată, să ne odihnim 7-8 ore pe zi.Temperaturile ridicate sunt principalul inamic în această confruntare, ele sunt responsabile pentru moleșeala generală și tendința de a înceta orice activitate.

Citeste mai mult
Cele mai comune 10 greseli legate de protectia solara
16.06.2017

Deși suntem mai conștiente decât în deceniile trecute de efectele ultravioletelor și de existența soluțiilor cu factor de protecție, continuăm totuși să facem unele greșeli, atunci când e vorba de protecția solară. Cazurile de cancer sunt în continuă creștere, iar cauza de bază rămâne expunerea exagerată la soare. Sau poate folosirea greșită a unor loțiuni și creme, care ne pot crea mai multe probleme decăt pot rezolva...

Venirea verii și dorința de merge repede la plajă, pentru a dobândi bronzul perfect, trebuie să vă aducă aminte că pielea trebuie protejată împotriva efectelor nocive ale soarelui. Bronzul apare datorită fotostimulării celulelor din stratul superior al dermei (melanocite) care produc mai mult pigment (melanina). Dar expunerea excesivă și repetată la soare, poate leza melanocitele și astfel apar arsurile. În plus pe langă efectul de bronzare, razele UV pot deteriora celulele din profunzimea stratului de piele, provocând transformări la nivelul colagenului și elastinei. Efectele, va sunt cunoscute: pistrui, pori dilatați și pete de pigmentare, iar pe termen lung: îmbătrânirea pielii.

Citeste mai mult
Ce trebuie sa stim despre protectia solara pentru copii
15.06.2017

Atât de mult am râvnit după zilele însorite și iată că acum a sosit momentul să ne bucurăm din plin de  soare. Unii sunt de părere că Soarele ne este prieten, alții spun că Soarele ne este și dușman… noi spunem că putem evita cea de-a doua remarcă atâta timp cât știm ce trebuie să facem pentru a ne proteja de efectele nocive ale acestuia.

Fie că vrem sau nu, soarele ne va guverna existența în această perioadă și de aceea este absolut necesar să acordăm o atenție sporită asupra modului în care ne protejăm organismul, pe al nostru și mai ales pe cel am copiilor. Cu toții avem nevoie de soare pentru că acesta este sursa de top a vitaminei D, care ajută organismul să absoarbă calciul pentru oase mai puternice și mai sănătoase. Însă expunerea repetată neprotejată la razele ultaviolete (UV) ale soarelui poate provoca leziuni ale pielii, ale ochilor, suprimarea sistemului imunitar și cancer de piele, iar copiii sunt mult mai predispuși decât adulții.

Citeste mai mult
Abonare newsletter

Abonare newsletter

Certificat Eco
Magazin inspectat si certificat ecologic
Afla mai multe
Acest website foloseste cookie-uri pentru a oferi vizitatorilor o experienta mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor fiecaruia. Click aici pentru mai multe detalii OK